اهمیت ایجاد مزیت رقابتی برای جلوتر بودن از رقیبان
در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با اهمیت ایجاد مزیت رقابتی برای جلو تر بودن از رقیبان مطالب و نکات مهمی را برایتان عنوان کنیم. از این رو خواهشمندیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.
آیا تاکنون با مفهوم MySpace مواجه شدهاید؟ آیا میدانید که این مفهوم چیست و چطور کار میکند؟ در صورتی که نمیدانید باید به شما بگویم که MySpace یک شبکه اجتماعی معروف بود. این شبکه در گذشته خیلی مطرح و معروف بود. اشخاص خیلی زیادی در این شبکه با یکدیگر ارتباط برقرار میکردند و این شبکه اجتماعی را به عنوان بهترین شبکه میشناختند. فیسبوک هم از شبکههای اجتماعی خیلی معروف در نظر گرفته میشد، که بعد از این شبکه اجتماعی در عرصه فضای مجازی پا گذاشت. این شبکه اجتماعی کارش را از دانشگاه هاروارد و برای ارتباط بین دانشجویان آغاز کرد. کسب و کار اینترنتی ولی به سرعت با ایجاد مزیت رقابتی به سرعت جای MySpace را گرفت.
لازم است که بدانید فیسبوک با ۴۵۰ میلیون کاربر در سال ۲۰۱۰ به بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا تبدیل شد. برگ برنده اصلی فیس بوک ایجاد مزیت رقابتی نسبت به رقیبان خود بود. در حقیقت فیس بوک با قرار دادن مزیتها ویژگیهایی که در شبکه اجتماعی قبل نبود، به راحتی جایگزین MySpace شد. از این جهت در این مقاله میخواهیم طراحی سایت در رابطه با ایجاد مزیت رقابتی و نکات مهم در مورد آن مطالبی را برایتان شرح دهیم و همینطور بگوییم که چطور میتوانید با ایجاد این تفاوتها نسبت به رقیبانتان متمایز شوید و به موفقیت برسید.اهمیت ایجاد مزیت رقابتی برای جلوتر بودن از رقیبان
مفاهیم اولیه
قبل از اینکه بحث ایجاد مزیت رقابتی را آغاز کنیم، نیاز است که با سه مفهوم اولیه آشنا شوید و کاربرد آنها را یاد بگیرید. این مفاهیم عبارتند از POD،POP وUSP.
لازم است که بدانید در بعضی از مواقع این مفاهیم به جای هم به کار برده میشوند و با هم اشتباه گرفته میشوند. از این رو آشنایی با آنها خیلی کاربردی است و به عنوان اولین قدم بحث ایجاد مزیت رقابتی مطرح میشود.
شباهتهاPoint of parity: به صورت کلی معنی واژه Parity به معنی برابری میباشد. از این جهت Point of parity یا POP به معنی نقاط شباهت، در اینجا به معنی این است که چه شباهتی بین محصولات شما و محصولات رقیبان وجود دارد.
تفاوتها (Point of Difference):Point Of Difference یا POD به تفاوتهای گفته میشود که میان محصولات و خدمات شما و رقیبانتان وجود دارد. در حقیقت به ویژگیها و مزایای محصولات شما میپردازد که موجب تمایز آن با دیگر محصولات میشود. POD در حقیقت همان مزیت رقابتی در نظر گرفته میشود که قرار است در طول این مقاله در مورد آن با هم حرف بزنیم. پس در ادامه مقاله اگر جایی از این کلمه استفاده کردیم، بدانید که منظورمان همان مزیت رقابتی است. محتوایار
برچسب: ،