طراحي سايت طراحي سايت .

طراحي سايت

اهميت ايجاد مزيت رقابتي براي جلوتر بودن از رقيبان

در اين مقاله قصد داريم تا در رابطه با اهميت ايجاد مزيت رقابتي براي جلو تر بودن از رقيبان مطالب و نكات مهمي را برايتان عنوان كنيم. از اين رو خواهشمنديم تا انتهاي اين مقاله همراه ما باشيد.

آيا تاكنون با مفهوم MySpace مواجه شده‌ايد؟ آيا ميدانيد كه اين مفهوم چيست و چطور كار مي‌كند؟ در صورتي كه نمي‌دانيد بايد به شما بگويم كه MySpace يك شبكه اجتماعي معروف بود. اين شبكه در گذشته خيلي مطرح و معروف بود. اشخاص خيلي زيادي در اين شبكه با يكديگر ارتباط برقرار مي‌كردند و اين شبكه اجتماعي را به عنوان بهترين شبكه مي‌شناختند. فيسبوك هم از شبكه‌هاي اجتماعي خيلي معروف در نظر گرفته مي‌شد، كه بعد از اين شبكه اجتماعي در عرصه فضاي مجازي پا گذاشت. اين شبكه اجتماعي كارش را از دانشگاه هاروارد و براي ارتباط بين دانشجويان آغاز كرد. كسب و كار اينترنتي ولي به سرعت با ايجاد مزيت رقابتي به سرعت جاي MySpace را گرفت.

لازم است كه بدانيد فيسبوك با ۴۵۰ ميليون كاربر در سال ۲۰۱۰ به بزرگترين شبكه اجتماعي دنيا تبديل شد. برگ برنده اصلي فيس بوك ايجاد مزيت رقابتي نسبت به رقيبان خود بود. در حقيقت فيس بوك با قرار دادن مزيت‌ها ويژگي‌هايي كه در شبكه اجتماعي قبل نبود، به راحتي جايگزين MySpace شد. از اين جهت در اين مقاله مي‌خواهيم طراحي سايت در رابطه با ايجاد مزيت رقابتي و نكات مهم در مورد آن مطالبي را برايتان شرح دهيم و همينطور بگوييم كه چطور مي‌توانيد با ايجاد اين تفاوت‌ها نسبت به رقيبانتان متمايز شويد و به موفقيت برسيد.اهميت ايجاد مزيت رقابتي براي جلوتر بودن از رقيبان

مفاهيم اوليه
قبل از اينكه بحث ايجاد مزيت رقابتي را آغاز كنيم، نياز است كه با سه مفهوم اوليه آشنا شويد و كاربرد آنها را ياد بگيريد. اين مفاهيم عبارتند از POD،POP وUSP.

لازم است كه بدانيد در بعضي از مواقع اين مفاهيم به جاي هم به كار برده مي‌شوند و با هم اشتباه گرفته مي‌شوند. از اين رو آشنايي با آنها خيلي كاربردي است و به عنوان اولين قدم بحث ايجاد مزيت رقابتي مطرح مي‌شود.

شباهت‌هاPoint of parity: به صورت كلي معني واژه Parity به معني برابري مي‌باشد. از اين جهت Point of parity يا POP به معني نقاط شباهت، در اينجا به معني اين است كه چه شباهتي بين محصولات شما و محصولات رقيبان وجود دارد.

تفاوت‌ها (Point of Difference):Point Of Difference يا POD به تفاوت‌هاي گفته مي‌شود كه ميان محصولات و خدمات شما و رقيبانتان وجود دارد. در حقيقت به ويژگي‌ها و مزاياي محصولات شما مي‌پردازد كه موجب تمايز آن با ديگر محصولات مي‌شود. POD در حقيقت همان مزيت رقابتي در نظر گرفته مي‌شود كه قرار است در طول اين مقاله در مورد آن با هم حرف بزنيم. پس در ادامه مقاله اگر جايي از اين كلمه استفاده كرديم، بدانيد كه منظورمان همان مزيت رقابتي است. محتوايار

ادامه مطلب


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۳۰:۲۱ توسط:مارال موضوع: نظرات (0)